lauantai 7. maaliskuuta 2020

82






Ensin oli käärö, sitten koodeksi, sitten syntetisaattori.
Kaikkien näiden aikana olimme me.

Meitä oli paljon enemmän kuin vartijat uskoivat.

He eivät ole olleet missään muualla
niin kateellisia kuin nautinnossa.
Eivät muusta.

Variaatiota on vaikeampaa kuunnella kuin teemaa.
Joskus runo on muualla. Joskus vamma on nautinto.

Jos minulla ei olisi nautintoa,
minulla olisi vain kissa,
saumuri ja puutarha. Ei muuta.

Mutta koska minulla on nautinto,
minulla on kissa, saumuri ja puutarha.
Pisteitä ihmeellisissä paikoissa.
Ihonalaista naurua julkisella paikalla.
Ranteen kimpussa liikkuva kieli.

Kateus saa vartijat repimään hiuksiaan.

Minulla on joskus se, mitä teillä nyt. Teillä se, mitä minulla nyt.

Ajamme vartijat runoon.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.